dinsdag 26 december 2017

Eiersalade "Mother and child reunion"

Ik heb nog een heel simpel receptje voor eiersalade. Omdat er ook kip in verwerkt zit wordt die ook wel "Mother and child reunion" genoemd.

Basisingrediënten zijn een aantal hardgekookte eieren, verder zout en peper, bieslook, mayonaise en een kipfilet. Omdat ik "een zuurtje miste" heb ik er ook een scheutje citroensap bij gedaan en dat paste goed, maar wees voorzichtig met doseren, het mag niet overheersen, alleen de smaak een beetje ophalen.

De kipfilet heb ik aangebraden en laten sudderen in een goede scheut witte wijn en wat bouillonpoeder (uit een potje) tot hij gaar en zacht was, daarna sneed ik hem in zo klein mogelijke stukjes.

De eieren heb ik geprakt en vervolgens vermengd met de andere ingrediënten. Proef goed of alles op smaak is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten