maandag 3 oktober 2016

Thaise noedels met broccoli, cashewnoten en limoen

Het originele recept staat hier.

Als basis voor dit gerecht gebruikte ik een zakje Zero Noodles die ik een tijdje geleden bij Action heb gevonden. Het zijn koolhydraatarme noodles en ze zijn er volgens mij niet altijd, maar ze zijn lang houdbaar dus als je ze ziet, sla gerust een voorraadje in.
De bite is wel wat anders dan doorsnee noodles, het doet me nog het meest aan dikkere soe-oen denken.

Vanzelfsprekend kun je er ook andere noodles, mie, baminestjes, instant noodles of wat dan ook voor gebruiken. Kijk op de verpakking hoe het bereid moet worden en pas het recept daarop aan.
In het geval van de Zero Noodles hoef je die alleen maar 3 minuten mee te bakken met al gebakken groenten en/of vlees. Dit heb ik ook in het recept aangegeven.

Ook heb ik weer gebruik gemaakt van gemberpulp uit een potje en sambal.

een lepeltje gemberpulp uit een potje
een theelepeltje sambal ulek
wat broccoli
een tomaat
een kwartje limoen
75 ml kokosmelk (ik heb een klein pakje gebruikt met "stukjes")
currykruiden (in dit geval Hindoestaanse kerrie; de in het recept vermelde kurkuma heb ik niet gebruikt)
een zakje serehpulp (het enige dat ik heb kunnen vinden, binnenkort maar weer eens naar de toko...!)
scheutje sojasaus
70 g noodles (in dit geval Zero Noodles)
20 g cashewnoten
1/2 lepel zonnebloemolie
peper en zout

Snijd de bloem van de broccoli in roosjes en de steel klein. Snijd de tomaat in blokjes. Roer de kokosmelk goed door.

Verhit de zonnebloemolie in een wok of hapjespan met deksel en fruit de gember en sambal 1 minuut op laag vuur. Voeg de broccoli, tomaat, kerrie en sereh toe en bak al roerende 1 minuut. Voeg de kokosmelk, sojasaus en 25 ml water per persoon toe. Dek de pan af en laat 8 - 10 minuten zachtjes koken. Voeg eventueel een scheutje water toe als het te droog wordt.

Roer de cashewnoten door de groenten. Bak tenslotte de Zero Noodles 3 minuten mee.

Als je andere noodles hebt gebruikt, kook die dan apart tijdens het koken van de broccoli. Verdeel die noedels over je bord, schep de groenten erover en garneer met de limoen. Breng op smaak met peper en zout.


  
Foto: HelloFresh


Geen opmerkingen:

Een reactie posten